18 April

I fredags tog jag bussen ner till New York, åkte till ett hotell, checka in, och sen kom la familya! :D
Rätt skoj att träffa dem igen när det gått några månader sådär.  Först gick vi ut i new york, drog och käkade på något ställe och sen gick vi tillbaka till Hotellet. Pga tidskillnaden var ju Arvid helt försstöörd, och somna vid matbordet på restaurangen. Jag gjorde mitt bästa och picka på han, och vara jobbig, men han var trött. Iallafall satte vi oss på serveringen på hotellet en stund, innan vi gav upp vid 10 snåret. Går upp, drar på sig pyjamasen, kryper ner.. IIIOOOIIIOOOIIHHOOOOOOOOO... -brandlarmet.. SKOOOJ...

Drar på sig jackan, och skor, och med en skrämd lillebror går vi ner i receptionen. Dit kommer det brandm'n inrullandes med alla möjliga verktyg, och där står dem och pratar och ser allvarliga ut. Visar sig att någon dragit i brandlarmet så det börjat tjuta, bara att det tog en himla stund för dem att få av det.. Skoooj..

Dagen efter, Lördag åkte vi ut till frihets gudinnan. Vi åkte aldrig upp på henne, men vi stod där nedanför och tog lite kort iallafall, och tog en fika förståss, sen var vi och shoppa! heela familjen köpte skor, jag köpte converse, arvid coola blåa puma skor och mamma och pappa köpte flera stycken var.. shoppgalningar. ;D jag fick en kalasfin sjal av ,amsen också, då blir man en glad tjej! :)

Efter det där skulle vi hem, och vila, och sen ut och käka.. Så vi hoppar på tunnelbanan, men av någon andledning var den stängd halva vägen, så vi beslutar oss för att gå. Jaa, det var ju inte långt så.. men vid det laget hade det börjat spöregna, så vi köper oss lite paraplyer och är nöjda innan det börjar HEEEL storma. Paraplyerna gick sönder, man flög iväg och blev dynsur, kassarna gick sönder och alla blev sura och griniga.. Tyckte det var så kul, vi gick in på en affär och gömde oss lite för regnet, så står mamma och väljer några mackor och ploff- så håller hon bára i handtagen. haha, så har påsen gått av. såg jätte kul ut! :D
iallafall så kom vi tillbaka till hotellet, och på kvällen tog vi taxi fram och tillbaka till en kina krog, där jag fick min mat serverad i en ananas, jätte fräsch! :)

Söndag klev vi upp, åt frukost och åkte ner till times square. Jag älskar times square, sååå ballt! där var vi en liteb stund innan vi drog oss till centralpark, och mös runt där. Arvid fastnade för några som spela baseball, och var hel facinerad över deras spel.
På kvällen så åkte vi till en ninja restaurang. Man fick komma in, checka in (vi hade förbokat) och ställa sig i en hiss påväg ner, och det första man ser när hissdörrarna öppnas är en ninja som skriker! haha... hoppa ju till liite sådär. Så får man välja att ta den "farliga eller vanliga" vägen in till restaurangen. Vi tog den farliga förståss, en mörk kringelkrok väg, där de stod och peta på en i slutet. Maten var okej, inte favoriten så, men stället var roligt, ninjorna sprang runt och skrämdes, och sen fick vi en trollkarl till bordet som var jätte duktig, fatta inte alls hur han gjorde.. Det var verkligen en upplevelse!
Sen gick vi tillbaka till times square på kvällen, ascoolt, med hur mycket folk som helst, bara krylla av människor! amerika har spring break, jag tror det va därför.

måndag -idag- gick vi ut på brooklyn bridge, och sen lunka vi runt lite till china town osv. Vi skulle ju till maine idag, så vid ett åkte vid ett till hotellet, och väntade på vår taxi som skulle köra oss till flygplatsen. Trooor ni inte att det kommer feta limosuinen och hämtar oss eller? Lång och ståtlig med bar och allt! Baren var fylld med vatten, men ändå! Såå, jag har åkte limo i new york, hur respekt är inte det? ;)

Nu är vi i yarmouth iaf, och känns lite skumt att ha hela familjen här, men så äre! :) nästan, tobias saknas ju.. :)
nu ska jag sova, ska jobba imorgon, så laddar in bilder imorgon!  
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0