28 April

Herrejössanes vad det går seegt för mig med bloggandet. Vi får väl se om jag kommer in i det sådär bra igen, nånsin. Ni måste hjälpa mig kära bloggläsare, skriva kommentarer och visa att ni bryr er!

Iallafall, veckan med familjen var bra, vi åkte till Boston i slutet av veckan, bilade ner. Den staden är hemsk, heela staden är enkelriktad! Jag och pappa skulle åka och parkera bilen i ett parkeringshus, bara det att vi stod på en väg, såg parkeringshusets ingång, MEN, fick inte köra in där för det var enkelriktat. Så vi försökte köra runt, varpå vägen vi kom ut på var enkelriktad också, så vi var tvungna att svänga ut igen. Så, för att komma till ett sälle vi faktiskt såg, var vi tvugna att andvända gps'n. Helt sjukt jobbigt.

Iallafall, första dagen i Boston gick vi bara omkring, och kollade på saker. Vi satte och ner och käkade på en italenskresturang. Maten var god, men personalen gjorde mig galen. Ni kom dit, fick våra menyer, och försökte välja vilken mat vi ville ha. Servitrisen kommer och frågar om hon kan ge oss nått att dricka, far frågar efter vinlistan. Han får vinlistan och sen försvinner servitrisen, och kommer inte tillbaka. Efter 15 minuter sådär börjar jag bli irriterad för då har vi varit klara en bra stund, varpå jag frågar en annan servitör om vi kan beställa, han säger inget utan går iväg.. Jahapp? 10 min senare har ingen fortfarande kommit, så då frågar mamma en annan, som gör likadant. Varpå jag sitter och kokar vid bordet typ och vi fundgerar på att gå, så kommer våran serivtris oh frågar "nejmen är ni klara nu?" Ingen förklaring varför hon dröjt en halvtimme med att komma tillbaka. Ingen förklaring ingenting!
Alltså ni hör- jag blir fortfarande irriterad, och det här är en vecka sen idag.. haha. Dum tant.

Dagen efter ställde vi oss i en gigantisk kö till ett undervattens museum. Fast grejen var, när jag trodde den gigantiska kön var slut hade den bara kommit halvvägs.. Suuck, så vi stod i kö i närmare 2 timmar. Huuvaligen. Fast museumet var rätt coolt. De hade några stora firrar alltså, och hajar och asstora sköldpaddor. Så det var coolt!

Dagen efter det pkte vi ut på "wale-watch" så, vi åkte ut på havet och letade valar. Denna dag regnade det och var molningt. Båten svaja som tusan och såg vi några valar? Neheeru.. :P Fick iallafall biljetter tillbaka, så får väl dra med mina tyskor dit någongång. :)
Efter där åkte mina ssöta föräldrar hem, och min ljuuvliga lillabror. ;)
Så jag körde dem till flygplatsen och pussa hejdå, och hämtade upp Nadine där, som kom direkt från Tyskland. Så fick jag sällskap hem också!
nej men tack för veckan hörni, kul att ha er här!

I söndags var det påskafton. Jag blev väckt hyffsat tidigt av att ungarna sa att det var dags för äggjakt! I sverige när man säger så, letar man efter ett ägg, eller hur? Här när man säger så, är det 100 små ägg spridda i huset. Och ni menar jag, 100 ägg. Påskharen berätta för mig att han hade fått kliva upp 4 samma dag för att fixa godis i alla ägg och placera ut dem. Så går det när man somnar dagen innan, haha!
Så, ungarna fick alltså varsin korg, och sen ready, set, goooo -Alla barnen flyyger iväg och samlar ägg som tokar!
Jag fick min korg också, med tidningar och choklad. Tyvärr käka jag upp chokladen innan jag tog kort på den.. Men den var fin, jag blev glad.
Annars var inte påskafton så speciellt för mig, familjen drog till deras farbror, och jag valde att stanna hemma, kände mig så ivägen sist. Så jag tog det det lilla lugna jag.

Resten av veckan nu har jag jobbat och sen pratat med Nicklas på kvällarna, vilket har behövts. Nu börjar alla våra minnen sedan förra året, och det suger att vara ifrån varran. men han kommer nästnästa måndag <3

Sjuk börjar jag bli också, ont i öronen och i halsen, inte nådigt alltså, vaknar mitt i nätterna. I natt vet jag inte riktigt vad som hände.. Jag vaknade, och tänkte att pappa måste ge mig pengarna annars så åker han ut, (som att han fortfarande var här) och så trodde jag att det var någon där nere som väntade på mig. Så jag gick upp klädde på mig tjocktröjan och mjukisbyxorna och var påväg ner, innan jag kolla ut genom förnstret och tänkte, de kanske inte kommer förän imorgon bitti och sen gick jag till sängen igen? Asså jag måste ha drömt fast jag var vaken haha.. Smart drag att inte gå ner iallafall och sitta där och uggla och vänta på någon randoom. ;s

Idag blir det jobb, sen får vi se vad som händer.
Här kommer lite bilder också
PUSS



 cool arvid framför vår Limo ;)
 på times square
 vart, om inte i central park? :)
 Top of the rock

Okej, jag inser att det bara är new york bilder, men har inte laddat in dem andra än. :)
Så ha tålamod kamrater!
Puss

Kommentarer
Postat av: Tomas

Kul att få komma och hälsa på dig. Du får hälsa Kurt och ungarna så mycket. Om du är inne i Portland nån gång kan du kolla om Gilbert's säljer T-shirts eller dylikt? jag skulle gärna vilja ha en. XL behöver jag då jag är en stor kille...

Puss puss /pappa

2011-04-29 @ 12:56:01
Postat av: Mamma

Söta tjejen! Tack ska du ha som hade sånt tålamod med oss.

Kram Mamma

2011-05-01 @ 18:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0