1 Maj

Igår var det valborg, och jag firade 8 månader i USA!
Planen var att grilla och tända en brasa någonstans, bara det att vi inte hade n ågonstans att vara, och ingen var direkt sugen på att tända en brasa lite spontant och riskera allvarliga samtal med polisen, så jag och mina tyskar och österrikare, vi åkte till en restaurant i yarmouth där vi åt smaskig mat. jag åt en kycklingburgare som nästan var mer besvärlig att äta än god.. Den var jätte hög, gapa mitt största och fick inte ens i halva höjden i munnen.. och inte gick det äta med bestick heller för allt gled iväg..
Vilka beskymmer.. Iallafall var det trevligt sällskap! :)
Efter vi ätit på restaurangen så åkte vi till Portland och rökte vattenpipa, myyspysigt!

Idag var jag och Nadine först ochshoppa på the mall. Jag köpte 3 helsnygga tröjor, som jag är rånöjd med!
Sen blev det hem till Julia och träffa de andra brudarna, så var vi ute på en 1 maj promenad.. tydligen något de gör där borta i deras del av europa, men det lyssna på musik och söp medans.. vi gick faktiskt bara. Så det blev en promenix på ca 7 km. Duktiga vi är!
Grejen var bara att jag gick med fel sorts skor, så redan efter 5 minuters promenad så kände jag hur blåsorna började komma. Skooooj. Så den sista km gick jag utan skor, funka det också..

Sen åkte vi och köpte fika, så hade vi picnick, med äpplen och jordgubbar och baguett och ost och grejer. helsmaskens!
:))

På kvällen åkte jag, Sarah och Bilge till en typisk amerikansk restaurang. Jag beställde in revbensspjäll och bilge kyckligklubbor! Yaaammiii. Sarah blev förälskad i deras efterrätt på det där stället, och man såg smärtan i hennes ögon när efterrätten var slut.. Sorgligt ögonblick i våra liv..

I Fredags, hopp tillbaka i tiden, så skulle jag och Sarah på fest på vårt collage. Bara det att, vi ¨åkte dit, och det hände iiingenting. och tjejen som bjudit oss svarade inte på sin telefon. Lite skumt.. Iallafall så messa vi en kille vi halvkänner och han sa att vi skulle dra till portland. Och tänk er nu, att från yarmouth (där vi bor) till brunswick (där collage ligger) är det 20 min åt ett håll. Och från Yarmouth till Portland är det 20 min andra hållet. Sååå, vi åker från Brunswick- portland. tar 40 min, vi passerar yarmouth. Träffar killen, spelar biljard och efter en kvart säger han "nej men, jag ska dra nu, har lite att ta hand om.." jaahaapp? Kul att träffa dig också tänkte vi?

´Men visade sig att hans kompisar var väldans trevligam så vi pratade med dem hela kvällen typ, och stanna faktiskt till efter stängning. :) hel bra.

Nej men hörni, orkar inte ladda in bilderna från kameran. Jag har blivit en latmask.
Men vi hörs. :) PUUUUUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0