30 Maj

9 Månader i Usa. Och iövermorgon är det Juni. Det är sommar för satan!

Jag jobbade heeela helgen den här veckan. Kurt var borta med Katie på en skoltävling i tennessie.. eller hur det stavas, Alison var utomlands och Adam var borta med mormor i Boston på övernattning på hotell. Såå, det var bara jag och Ben kvar hemma.

Fredags så hämtade jag honom från skolan, och sedan drog på till standen, där planen var att samla krabbor.. men.. vattnet var svinkallt, så vi samlade sniglar istället och så grävd vi ett stort hål som en hund kom och förstörde för oss hela tiden. Suckeliduck.
Iallafall så åkte Adam iväg på lördag morgon, så efter stranden hämtade jag och Ben, Adam i skolan, och for iväg till en skatingpark i Portland. Adam är ganska duktig på att skejta för att vara 8 år, så han åkte upp och ner och njöt med att få vara med dem stooora killarna. (Typ 13-14) Ben har väl inte riktigt samma teknik som Adam, än iallafall, så han hade förbud att stå upp på brädan i ramperna. Så han gled ner på mage. Haha, ni skulle sett han! Han såg stencool ut när han åkte runt på mage och alla andra runt omhan försökte göra trix. Men ben verkade rätt nöjd ändå. Han gillar allt som Adam gillar. :)
på kvllen såg vi Gnomeo och Julia. Animerad film om trädgårdstomtar, i en lite annorlunda veriation av Romeo och Julia. :) Rätt bra.

I Lördags vaknade jag av att Adam stod i min dörr och ville packa klart sin väska innan hans resa till Boston, och så ville han åka ivägg, sådär 2 timmar förtidigt. Så börjad morgonen med att försöka lugna ner honom lite. Sen när tiden var inne så körde jag honom till hans mormor, och jag och Ben ville åka till badhuset, men det visade sig vara stängt. Sååå, vi bakade kakor istället.:)
På eftermiddagen såg vi en Musikal med Bens bästa väns familj. Vi såg Sound of music, live, och de var skiiiitbra. Tänkte innan att det skulle vara en amatör musikal men, ändå kul att göra något liksom. Men, herregudars vilka röster. Jag är verkligen jätte glad att vi åkte! :)
På kvällen såg jag och Ben, Alvin och gänget´- innan vi båda däckade i hans säng. Sköönt.

I söndags åkte jag, Ben, Bens bästa vän och hans syster till badhuset där vi stannade i 2 timmar ungefär och badade och plaskade runt, innan vi åkte tillbaka och resten av familjen kom hem. :)
Vi hade en braa helg!

Idag var det memorial day här, så det var parader överallt! jag och Julia kravla oss ur sängen tidigt och kolade på den i yarmouth. Var inte direkt något märkvärdigt. Dem spelade musik och gick på rad. Men oj vad mycket amerikanska flaggor det var överallt! ujujuj. Vi hitta n¨ågra flaggor som var gratis så vi tog faktiskt varsin. :) efter det drog vi med oss bruudarna och åkte till standen. verkligen vart steeekväder!
På vägen dit stack jag och Sarah ut flaggorna genom bilfönstrerna och skrek ut den amerikanska national sången! Om vi kan den? Nooope! :) Vi sjöng ändå! Det var kul, Julia skämdes.. haha.
 Bilge köpte med sig tröjor med Amerikanska flaggan på så vi har varit väldigt amerikanska idag.. Eller väldigt turistiga.. beeror på hur man ser det. :)



Förövrigt så har jag hittat resekompisar till Florida med, såå första veckan i September befinner jag mig fömodligen i Florida, Miami. Hur coolt!

jaja, vi hörs!
Får se om jag kan sova i min bastu till rum..
Puss och sovgott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0